29 czerwca 2022 | Graal

Jak mądrze kupować ryby i być eko?

Ryby w dziecięcym menu – jak często i ile?

Zgodnie z polskimi, jak i światowymi wytycznymi, bez względu na grupę wiekową, ryby powinny być spożywane w ilości minimum 2 porcji tygodniowo. Dotyczy to także dzieci. Jedna porcja odpowiada środkowej części dłoni dziecka, więc wraz z wiekiem należy modyfikować jej wielkość. 

Ryby można podawać już na początku rozszerzania diety, w 7.-8. miesiącu życia. Warto wiedzieć, że spożycie nawet niewielkich ilości ryb w okresie niemowlęcym sprzyja rozwojowi tolerancji immunologicznej i, ku zaskoczeniu niektórych, może nawet zmniejszać ryzyko wystąpienia reakcji alergicznej.

Jakie składniki sprawiają, że ryb nie może zabraknąć w dziecięcym menu?

  1. wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3
  2. pełnowartościowe i łatwostrawne białko
  3. witaminy A, D oraz z grupy B
  4. wapń (obecny zwłaszcza w małych rybkach drobnoościstych takich jak sardynki)
  5. jod (obecny w rybach morskich)

Jak jedzenie ryb wpływa na rozwój dziecka?

Składniki zawarte w rybach mają korzystny wpływ na funkcjonowanie różnych narządów i układów. Sprawiają one, że płuca, serce i mózg rozwijają się prawidłowo. Dodatkowo dziecko ma lepszą pamięć i łatwiej się koncentruje, co jest niezwykle ważne zarówno w okresie przedszkolnym, jak i szkolnym. To niesamowicie ważne – w końcu dziecięcy mózg codziennie przyswaja naprawdę dużo informacji. Co więcej, dzięki jedzeniu ryb pociechy wykształcają lepszą odporność i są mniej podatne na wystąpienie alergii. Poza tym ich kości oraz mięśnie są mocne i zdrowe, a dziecko ma więcej energii, by odkrywać świat!

Jedzenie ryb może być dobrą zabawą!

Chcesz pokazać dziecku, że zdrowe odżywianie to frajda? W takim razie sięgaj po produkty, które wyglądają apetycznie i smakują maluchom. Pozytywne podejście to podstawa – dziecko dopiero odkrywa świat kulinarnych przygód, w których rodzice mogą mu towarzyszyć. To również świetna okazja, aby zmienić rodzinne menu na bardziej zdrowe i na nowo odkrywać dobrze znane smaki. Przykład? Graalki, czyli zdrowe i wartościowe ryby z dodatkami, które dzieciaki znają i uwielbiają. Sos pomidorowy, puree z marchewki czy sos a’la pizza to tylko niektóre opcje. Linia stworzona z myślą o małych smakoszach ma jeszcze jedną zaletę – wygląda świetnie i aż chce się ją odkrywać! Kolorowe, zabawne opakowania zachęcają do tego, żeby sprawdzić, co jest w środku. A przecież o to chodzi, żeby jedzenie było ekscytującą przygodą! Filecików z makreli czy łososia zanurzonych w smakowitych sosach możecie próbować razem i wspólnie przygotowywać proste, a przy tym wartościowe posiłki. Rodzinne przyrządzanie zdrowych przekąsek i dań to najlepszy sposób, żeby zaciekawić dzieci zdrowym odżywianiem. I mimochodem zacząć budować zdrowe nawyki, które zaprocentują w przyszłości!


Cofnij

Pozostałe aktualności

25 lipca 2022

Graal wspiera edukację wraz z MSC

Podziękowania dla GK Graal za wsparcie kampanii edukacyjnej MSC

czytaj więcej

21 marca 2022

Wiosenny konkurs Graal – WYGRAJ ROWER

WYGRAJ ROWER z Graal 🚲

czytaj więcej

7 marca 2022

Super Marka 2022 🏆

SUPER MARKA 2022 – Jakość, Zaufanie, Renoma w kategorii: Produkty i przetwory z ryb  – dla Graal

czytaj więcej