5 August 2019 |

Dlaczego warto jeść ryby w puszce? Pokochasz je za te witaminy!

O rybach powiedziano już niemal wszystko. Ale czy wiesz, że ryby dostarczają człowiekowi znaczne ilości makro- i mikroelementów, a pod względem zawartości niektórych składników mineralnych znacznie przewyższają inne surowce mięsne i roślinne?. Wykorzystaj ich potencjał i dowiedz się, które witaminy zawarte w rybach mogą pomóc ci utrzymać świetną formę lub poradzić sobie z problemami zdrowotnymi.

A, B, D, E – alfabet witamin w rybach

 
Powodów, dla których warto jeść ryby jest wiele, ale które są najważniejsze? Jak podkreśla dietetyczka kliniczna Maria Brzegowy, ryby dostarczają m.in. wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, a także składników mineralnych takich jak: jod, selen, a nawet wapń (w przypadku drobnych rybek spożywanych wraz z ośćmi). Tłuste gatunki ryb (np. śledź) są ponadto wartościowym źródłem witamin rozpuszczalnych w tłuszczach – witaminy A oraz D . Co ważne, witamina A, D, a także E zawarte w rybach mają znakomity wpływ na twoją skórę, włosy i paznokcie. Dodatkowo korzystnie oddziałują na wzrok. W przypadku witaminy D warto też wspomnieć o jej niebagatelnej roli w rozwoju układu kostnego. Wpływa także na prawidłowe działanie układu nerwowego. Również zawartość witamin grupy B i organicznie związanego z nią kobaltu pozytywnie wyróżnia mięso ryb, gdyż kobalt w tej formie jest łatwo przyswajalny. Mięso ryb zawiera czterokrotnie więcej witamin grupy B niż wołowina i 5 razy więcej niż wieprzowina. Wiesz już, jakie witaminy znajdziesz w rybach. Pozostaje tylko pytanie, w których jest ich najwięcej. Sprawdź nasz miniprzewodnik!

Które ryby zawierają najwięcej witamin?

  • Tuńczyk – jest bogaty w witaminę PP. Witamina ta wpływa na właściwe funkcjonowanie mózgu oraz obwodowego układu nerwowego, a także prawidłowe syntetyzowanie hormonów.
  • Makrela – zawiera dużo witaminy A wpływającej na piękną skórę. Znajdziesz w niej również żelazo niezbędne do produkcji hemoglobiny.
  • Szprot  – stanowi bogate źródło selenu, jodu, a także witaminy D. By jak najlepiej ją przyswajać, szprotki spożywaj z ośćmi. Dobrym pomysłem są szprotki z puszki, w których ości są miękkie i bezpieczne.
  • Łosoś – zawiera witaminy A, E,D, a także jod i selen.
  • Karp – jest bogaty w witaminę B1,B5, B12, PP.
  • Śledź – stanowi źródło witaminy E, D, B2, B6, a także selenu i żelaza.

Znakomitym sposobem, by włączyć ryby do codziennej diety, jest sięganie po ryby z puszki. Wśród propozycji Graal znajdziesz wszystkie wspomniane wyżej ryby w różnych wydaniach – lekkiej wodnej zalewie, wartościowym oleju lub pysznym sosie na bazie warzyw i aromatycznych przypraw. Jeśli nie przepadasz za klasycznym smakiem ryby z puszki – zrób pastę z sera i ryby lub gotowanych jaj i ryby z puszki. Odkryjesz nowe smaki, przygotujesz danie w kilka minut i dostarczysz sobie ważnych składników odżywczych!


Cofnij

More news

14 September 2020

Graal w Rytmie Nagród!

Kup dowolne produkty Graal za min. 10 zł i zachowaj paragon.

read more

3 September 2020

Comfort food – zdrowe jedzenie na poprawę nastroju z Graal

Comfort food to jedzenie inspirowane wspomnieniami. Przywołuje wyjątkowe chwile i osoby, poprawia nastrój i dodaje energii. Czy comfort food może być zdrowe? Graal udowadnia, że tak!

read more

12 August 2020

Szukaj ryb w wodnej zalewie

Bo rybka lubi pływać. I niekoniecznie w tłustej śmietanie czy oleju albo bardzo popularnym sosie pomidorowym. Ryby w wodnej zalewie, które pojawiły się w nowej linii produktów Graal, są zdrowsze i dają  większe możliwości eksperymentowania w kuchni. 

read more