Baner - Graal zwycięzca testu smaku, sprawdź kto jest numer 1 w Polsce. Ślepy test smaku konserw z sosem pomidorowym. Wybieram ryby Graal

1Graal S.A. za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż ilościowa w sztukach w okresie tydzień 48 2021 - tydzień 47 2022 w kategorii: konserwy rybne w puszkach z wyłączeniem marek własnych.

2Badanie ARB SESTA dla GRAAL S.A. ”Test smaku konserw rybnych w sosie pomidorowym (Dziki Szprot w sosie pomidorowym, Filety z makreli w sosie pomidorowym).” III-IV.2022, szczegóły na graal.pl

JAK WYGLĄDAŁO BADANIE?

Przeprowadziliśmy dwa uniwersalne badania testu smaku, aby sprawdzić, jak respondenci oceniają jakość produktów znanych marek puszek rybnych na polskim rynku. Do badania zebraliśmy osoby, które na co dzień spożywają produkty rybne.

kobieta zasłaniajaca oczy

CZYM JEST ŚLEPY TEST?

To rodzaj testu, w trakcie którego osoba oceniająca produkt celowo nie otrzymuje informacji na temat tego, kto jest producentem lub jaka jest jego nazwa.

żółte kółko z napisem przeprowadzono na 700 osobach

KTO BRAŁ UDZIAŁ W BADANIU?

Przeprowadziliśmy dwa testy smaku na próbie 700 osób, spożywających ryby w puszcze przynajmniej raz w miesiącu. Pierwszy test odbył się w marcu 2022 r. natomiast drugi w kwietniu 2022 r.

Co TESTOWALIŚMY?

Sprawdzono dwa produkty Graal – filety z makreli w sosie pomidorowym i szprot w sosie pomidorowym w porównaniu z analogicznymi produktami czterech innych marek ryb w puszce.

Analiza porównawcza dotyczyła produktów marki Graal kontra znaczących 4 konkurentów brandowych. Respondenci ocenili produkty marki Graal i dwóch innych konkurentów dokonując porównania zestawów.

FILETY Z MAKRELI W SOSIE POMIDOROWYM

puszka filety z makreli w sosie pomidorowym
95% na czerwonym tle

Badanych przyznało pierwsze miejsce produktowi Graal

*Badanych oceniło dobrze lub bardzo dobrze zarówno wygląd, smak jak i jakość produktów.

SZPROT W SOSIE POMIDOROWYM

puszka szprot w sosie pomidorowym
84% na niebieskim tle

Badanych przyznało pierwsze miejsce produktowi Graal

*Badanych oceniło dobrze lub bardzo dobrze zarówno wygląd, smak jak i jakość produktów.

Do wykonania testu wykorzystaliśmy metodę CAPI – to test konsumencki z użyciem kwestionariusza ankiety wyświetlanego w tablecie.

95% ikona

Badanych oceniło pierwsze ogólne wrażenie po spróbowaniu makreli Graal bardzo dobrze lub dobrze

Respondenci mieli pozytywne opinie o badanych próbkach konserw rybnych. W większości przyznawali oceny dobre lub bardzo dobre na poszczególnych wymiarach smaku. Porównanie wyników ujawniło jednak różnice preferencji: filety z makreli marki Graal zdystansowały pozostałych uczestników testów. Szproty Graal również zostały ocenione bardzo dobrze lub dobrze na tle produktów konkurencyjnych w każdym z badanych aspektów.

PRODUKTY GRAAL DOCENIONO ZA:

ikona smak

83%

Smak

ikona jakość

79%

Jakość

ikona naturalność składników

80%

Naturalność składników

ikona unikalność smaku

67%

Unikalność smaku

ikona wyrazistość przypraw

73%

Wyrazistość przypraw

Z badania wykluczono osoby, które zawodowo powiązane są z badaniami rynkowymi, marketingiem, reklamą, mediami oraz te, które brały udział w badaniu marketingowym w ciągu minionych 6 miesięcy przed badaniem.

Badanie przeprowadzone przez:

abr sesta market research & consulting logo

Na podstawie danych uzyskanych w badaniu Panelu Handlu Detalicznego w Polsce przeprowadzanego zgodnie z metodologią NielsenIQ:

- marka „Graal” osiągnęła wynik na poziomie 29 396 525 pod względem sprzedaży ilościowej w sztukach w kategorii „Konserwy rybne w puszkach” na rynku Cała Polska (Food) z wyłączeniem marek własnych w okresie tydzień 48 2021 - tydzień 47 2022 osiągając tym samym najwyższy udział w kategorii.